Disfazija je specifični jezički poremećaj koji se ispoljava u vidu nemogućnosti razvoja govora i jezika gde:
i nemogućnosti razumevanja jezika gde:
Disfazično dete zaostaje samo u razvoju govora i jezika u odnosu na decu tipičnih sposobnosti.
Poremećaj jezičke produkcije ispoljava se:
Poremećaj jezičkog razumevanja ispoljava se:
Disleksija podrazumeva smetnje u čitanju i/ili razumevanju pročitanog kod dece/osoba
koja pored
adekvatne obuke nisu u mogućnosti da razviju sposobnost čitanja i pisanja.
Disleksija podrazumeva poteškoće u učenju koja posebno umanjuje sposobnost
dece/odraslih da čitaju
ili razumeju pročitano. Takve osobe obično čitaju na nivou znatno nižem od očekivanog, iako imaju
normalnu inteligenciju.
Oblik poremećaja varira od osobe do osobe, uobičajene karakteristike ljudi sa disleksijom su poteškoće
sa
fonološkom obradom (manipulacija zvucima), pravopisom i / ili brzim vizuelno-verbalnim reagovanjem.
Kod odraslih osoba disleksija se obično javlja kao posledica povrede mozga ili u
kontekstu
demencije. Ovo je u suprotnosti sa osobama kojima dok su bili deca ili adolescenti,
disleksija jednostavno nikada nije identifikovana.
Disleksija se može naslediti, a nedavna istraživanja su
identifikovala brojne gene koji mogu predisponirati pojedinca za razvoj disleksije.
Disgrafija je neurološki poremećaj koji karakteriše oštećenje pisanja. Kod dece se poremećaj uglavnom javlja kada su prvi put upoznati sa pisanjem. Oni oblikuju slova neprimerene veličine i neprimerenih razmaka sa izostavljanjem, ubacivanjem ili premeštanjem delova reči, ili pišu pogrešna slova uprkos temeljnim uputstvima. Detetova brzina i tačnost u pisanju ne odgovara očekivanom nivou za njegov uzrast. Deca sa poremećajem mogu imati druge teškoće u učenju, međutim, oni obično nemaju socijalnih ili drugih akademskih problema. Slučajevi disgrafije kod odraslih uglavnom se javljaju nakon neke traume. Pored nečitkog rukopisa, za disgrafiju je karakteristično prisustvo poteškoća u razumevanju reči (tj. Korišćenje "dečaka" za "dete"). Uzrok poremećaja je nepoznat, ali kod odraslih je obično povezan sa oštećenjem parietalnog režnja mozga.
Teškoće u usvajanju matematičkih znanja i jezika nazivaju se diskalkulija. Manifestacije variraju od deteta do deteta, od teškoća u pisanju cifri i brojeva do nemogućnosti razumevanja i usvajanja matematičkih pojmova i procesa. Potrebno je razlikovati teškoće u usvajanju znanja od teškoća u usvajanju matematičkog jezika.
Rani preventivni rad i rano postavljanje dijagnoze temelji su uspešne terapije i zaštite vašeg deteta od psiholoških posledica ovih poremećaja.
Telefon: +381 69 4941428